3. veľkonočná nedeľa

Dnes je to všetko trochu poeticko-mystické. ak by ste tomu nerozumeli, nič si z toho nerobte. Ja tiež všetkému nie celkom

Cestou tam a cestou späť

emaus_stomIšli, smutní zronení. Vrátili sa späť veľmi rýchlo a plní nadšenia. Lebo počúvali Božie slová a požili Kristov chlieb. Čo nás môže premeniť zvnútra, čo môže zmeniť smer našej cesty? Úprimný poctivý dialóg o Kristovi. Keď si v ňom priznáme, že sme neporozumeli jeho utrpeniu, že sme mali iné túžby, že sme od neho očakávali niečo viac. Keď sa prestaneme hrať na dobrých pred ním, keď mu povieme všetko tak, ako si to myslíme a ako to cítime, vtedy je nádej, že nás pokarhá, vtedy je nádej, že ho to vyprovokuje, aby nám prehovoril do srdca. Tak sa rozbehni cestou preč, lebo je tu istota, že on ťa nenechá, ba čo viac, on už je pri tebe, len ty ho nevidíš, lebo máš oči zastreté. Kráča vedľa teba. Skrýva sa, aby si ho objavil.

Tri svedectvá

V prvom čítaní zo Skutkov apoštolov môžeme objaviť zaujímavú skutočnosť. Je tu trojité svedectvo o tom, že Ježiš z Nazareta bol vzkriesený.

Svedčí o tom PÍSMO. Peter cituje Žalm 16 a vysvetľuje svojím poslucháčom i nám čitateľom Slova všetkých čias, že v týchto slovách nemáme hľadať niečo, čo sa aplikuje na Dávida, lebo – ako hovorí Peter – jeho hrob je v Jeruzaleme a všetci si ho môžu pozrieť. Teda Dávid nevstal neporušený z hrobu. Na koho teda myslel? Peter pokračuje: Dávid predsa vedel, že mu bol sľúbený potomok, Mesiáš. Preto tieto slová sa aplikujú na Mesiáša. A ozaj, Ježiš z Nazareta bol pomazaný Pánov, preto všetko sa navzájom dopĺňa.

Druhé je SVEDECTVO APOŠTOLOV. Ježiša Boh vzkriesil z mŕtvych a my všetci sme toho svedkami. Peter nespomína ženy pri hrobe, lebo seriózne svedectvá v tom čase mohli byť len od mužov.

Obe tieto svedectvá sú pre nás také zvláštne. To argumentovanie pomocou niekoľkých veršov 16.-teho žalmu vôbec nevyznieva dajako presvedčivo pre našu myseľ. A ešte menej to vyhlásenie, ktoré znie tak podozrivo: my sme toho svedkami.  Len nám. vy ostatní tomu verte. Vyzerá to, akoby si tu niekto robil monopol.

Je tu však aj tretí svedok: DUCH, KTORÝ BOL VYLIATY. Sami vidíte a počujete, že nastalo vyliatie Ducha. Ak teda prvé dve svedectvá vzbudzujú v nás podozrenie, to tretie je niečo aktuálne, niečo, čo sa dotýka, niečo, čo je vidieť. On nám môže pomôcť, aby sme dobre porozumeli apoštolskú exegézu, on nám predstavuje apoštolov ako hodnoverných svedkov. On nás povedie Písmom, aby sme pochopili, čo všetko sa vzťahuje na Mesiáša, ktorý musel trpieť, on nám rozohreje srdce, keď budeme počúvať jeho slová. Ak je tu on, tak stačí jeden Žalm, ak je tu on, tak stačí svedectvo jedenástich.

Najdôležitejšie však z tejto state je to, že nestačí presviedčať ani svedčiť. Potrebný je DUCH, ktorý sa vylial, ktorý vedie, dotýka sa, dáva zažiť. Potom slovo ožije a svedkovia budú príťažliví.

Duch však má svoje chvíle. Dotkol sa dnes? Odpoveď je v tebe, čo čítaš.

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: