Don Bosco a jeho láska k mladým v roku 1847

«Diabol vzďaľuje mladých ľudí od cesty šnostného života dvomi základnými klamstvami. Ponajprv sa ich snaží presvedčiť, že slúžiť Pánovi znamená žiť smutným životom, ktorý je ďaleko od každej zábavy a radosti. Nie je to tak moji drahí chlapci. Ja vás chcem naučiť takému spôsobu kresťanského života, ktorý je radostný a plný spokojnosti, ukážem vám, ktoré zábavy a radosti sú naozaj pravé, aby ste mohli povedať spolu s prorokom Dávidom: slúžime Pánovi vo svätej veselosti. Druhým klamstvom, ktoré diabol používa je nádej na dlhý život a odkladanie zmeny života na starobu alebo na čas tesne pred smrťou. Dávajte si veľký pozor, synáčkovia moji, v tomto ohľade boli mnohí veľmi oklamaní. Kto vám zaručí, že sa dožijete staroby? Bolo by lepšie, keby sme sa vedeli so smrťou dohodnúť, ale život a smrť sú v rukách Božích a on nimi nakladá ako chce on. A tiež treba povedať: ak začneme dobrý život teraz, keď sme mladí, budeme dobrí aj v časoch staroby, dobrá bude naša smrť, začiatok večnej radosti. Naopak, ak nás v mladosti ovládajú neresti, zaiste budú pokračovať  v každom veku, až do smrti. A aby sa vám takéto nešťastie nestalo, chcem vám predstaviť jednoduchý a lahký spôsob života, skrze ktorý sa stanete radosťou vašich rodičov a príbuzných, budete na česť svojej vlasti, dobrí občania tu na zemi a jedného dňa šťastní obyvatelia neba.

Moji drahí, mám vás rád z celého môjho srdca, stačí že ste mladí k tomu, aby som vás mal veľmi rád. A môžem vás uistiť že, nájdete knihy napísané ľuďmi, ktorí sú čnostnejší i vzdelanejší než som ja, ale len veľmi ťažko nájdete toho, kto by vás v Ježišovi Kristovi miloval viac ako ja, a kto si viac želá vaše šťastie. Pán nech je s vami a nech dopraje, aby ste uskutočňujúc týchto niekoľko jednoduchých rád dosiahli spásu vašej duše a aby ste tak zväčšili Božiu slávu, čo je aj jediným cieľom tohto môjho spisu.

Žite šťastne a Pán nech je s Vami

s láskou v Ježišovi Kristovi, kňaz  Ján Bosco»

(z predslovu k dielku Zaopatrený mladík – Il giovane provveduto)

Pridaj komentár

