Duch, ktorý ženie, vanie

«Ján nosil odev z ťavej srsti a okolo bedier kožený opasok. Jedával kobylky a lesný med. A hlásal: “Po mne prichádza mocnejší, ako som ja. Ja nie som hoden ani zohnúť sa a rozviazať mu remienok na obuvi. Ja som vás krstil vodou, ale on vás bude krstiť Duchom Svätým.” V tých dňoch prišiel Ježiš z galilejského Nazareta a Ján ho pokrstil v Jordáne. Vtom, ako vystupoval z vody, videl otvorené nebo a Ducha, ktorý ako holubica zostupoval na neho.  A z neba zaznel hlas: “Ty si môj milovaný Syn, v tebe mám zaľúbenie.” A hneď ho Duch hnal na púšť.»

Prečo Duch ženie Ježiša na púšť? Duch ženie Ježiša, aby začal konať, aby sa postavil proti silám, ktoré vládnu svetom, proti pokušeniu a zlu, proti odporcovi Boha. Ježiš na púšti vedený a naplnený Duchom v trojnásobnom pokušení zostane jasne na strane Božej.

Duchu Svätý, príď, naplň nás, veď nás tam, kde chceš ty a daj nech sa nesťažujeme, keď nás vedieš na miesta, kde treba bojovať.

Pridaj komentár

